آموزش الکترونیک جهت تعمیرات مانیتور

آموزش الکترونیک جهت تعمیرات مانیتور

مانیتور نام شناخته شده ای نه تنها برای کاربران آنها بلکه برای همگان هست. مانیتورها صرفأ نمایشگرهایی که برای کامپیوترهای شخصی استفاده می شود نمی باشد بلکه ساعت مچی دیجیتال که به دست خود میبندیم، یا صفحه ماشین حساب هم شامل مانیتور هستند. بنابراین دنیای مانیتور دنیای گسترده ای است و تقریبأ در هر وسیله دیجیتالی دیده می شود. مانیتور می تواند ساده و تک رنگ باشد و یا پیشرفته مانند مانیتورهای صنعتی و گیمینگ و … . 

همه تصاویر، از کاراکترهای گرافیکی، حروف، ارقام و علایم ویژه و تصاویر گرافیکی به وسیله نقاط کوچکی به نام Pixcel ساخته می شوند . کیفیت تصاویر، در درجه اول به طراحی قطعات الکترونیک و در درجه دوم به اندازه و تراکم نقاط، که اصطلاحاً به آن رزولوشن(Resolution) گفته می شود، بستگی دارد. همه کاراکترها در محدوده معینی از نقاط تعریف می شوند که به آن ماتریس کاراکتر گفته می شود. ماتریس کاراکتر مجموعه ای از نقاط روشن و خاموش در صفحه نمایش می باشد که به هر یک از این نقاط، همان پیکسل می گویند. هر چه تعداد پیکسل های موجود در ماتریس کاراکتر بیشتر باشد، وضوح تصاویر و کاراکترها نیز بیشتر خواهد بود. مانند ۶۰۰ ×۸۰۰ پیکسل یا ۷۶۸×۱۰۲۴ پیکسل.

آشنا بودن با ساختار داخلی و کارکرد آن می تواند برای شخصی که در این زمینه کار می کند امتیاز خوبی محسوب شود چرا که هرچه تخصص تعمیرکار بیشتر باشد و با نکات و انواع روش های عیب یابی و تعمیر آشنا باشد و بتواند سریع و به خوبی تشخیص دهد کسب درآمد بهتری خواهد داشت. مجتمع فنی ملی پایتخت به عنوان یکی از قویترین مراکز آموزشی و تعمیرات در زمینه الکترونیک و دیجیتال اقدام به برگزاری دوره های آموزش الکترونیک برای انواع مانیتور زیر نظر متخصصین مجرب در این زمینه کرده است. 

برخی از سرفصل هایی که در این دوره تدریس می شود:

  • آشنایی و آموزش مقدماتی الکترونیک
  • آشنایی با مفاهیم اصلی و ابزار مورد استفاده 
  • آموزش و آشنایی با بردهای الکترونیکی و نقشه خوانی آن
  • آشنایی با انواع مانیتورها
  • آشنایی و آموزش با ساختار داخلی مانیتورها
  • آموزش عیب یابی
  • آموزش رفع عیب و تعویض قطعات
  • و…

در صورت علاقه به شرکت در این دوره یا کس اطلاعات بیشتر با واحد آموزش مجتمع فنی ملی پایتخت با شماره زیر تماس حاص فرمایید.

شماره تماس: ۰۲۱۶۶۹۰۴۲۰۲

آدرس »تهران-میدان انقلاب-جمالزاده شمالی-خ فرصت شیرازی-نرسیده به والعصر-کوچه صالحی-نبش کوچه درفش-پلاک۱