تعمیرات مانیتور LED و LCD

تعمیرات مانیتور LED و LCD

از پرکاربردترین مانیتورهایی که امروزه استفاده می شود مانیتورهای LED و LCD هستند. هرکسی که یک کامپیوتر خریداری میکند همراه آن معمولا مانیتور مورد نظرش را نیز انتخاب کرده و  خریداری می نماید. موضوعی که در این میان مطرح است و ب رای خیلی ها پیش می آید خصوصا  در هنگام خرید مانیتور این است که کدام یک از مانیتورها را خریداری کنند ؟ LED و  یا LCD ؟  ما در ادامه کمی در مورد ویژگی ها و عیب و عیب و ایرادات هردو خواهیم گفت تا بتواند کمکی هرچند کوچک باشد. لازم به ذکر است که مرکز تعمیرات مانیتور نیز یک مرکز قوی در زمینه عیب یابی و تعمیرات تخصصی تمامی برند های مانیتور می باشد. در صورت خرابی مانیتور خود از هر نوع می توانید با این مرکز تعمیراتی تماس بگیرید.

مانیتورهای LCD و LED تفاوت و خرابی های آن ها

مانیتورهای ال سی دی و ال ای دی از نظر ساختار تفاوت خیلی زیادی باهم ندارند و این تفاوت فقط در سیستم پنل و بخش نور پس  زمینه یا همان بکلایت آن ها است. در مانیتورهای LCD برای این که نور زمینه تامین شود این  نور توسط لامپ هایی به نام لامپ های فلورسنت تامین می شود و این لامپ ها در ساختار شبیه به لامپ های مهتابی هستند ولی بسار نازک و رشته مانند که نور قوی هم تولید میکنند.  برق مورد نیاز برای روشن کردن لامپ های فلورسنت و البته ولتاژ مورد نیاز در حد کیلوولت است تا بواند این لامپ ها را روشن کند. التبه برق شاید به ولتاژ بالا باشد ولی این لامپ ها نیازمند آمپر نیستند و برای همین آمپرمورد استفاده آن ها در حد میلی آمپر است برای همین خطری ندارند و این که این ولتاژ بالا به  صورت دائمی نبود و به حالت نوسانی به لامپها تحویل میشود. ولتاژ مورد نیاز لامپ های فلورسنت در مانیتورهای LCD توسط یک مدار به نام های ولتاژ که از زیر مجموعه های برد  تغذیه است تامین می شود. از نکات  منفی لامپ های فلور سنت در مانیتورهای LCD میتوان به حساس  بودن آن ها به ضربه و سوختن زود هنگام و یا خرابی مدار های ولتاژ می باشد که باعث میمشود بعد از مدتی استفاده شاهد خرابی یکی از این بخش ها بوده که نتیجه صفحه مانیتور تاریک می شود.

در مانیتورهای LED به جای استفاده از لامپ های فلور سنت برای نور دهی زمینه از لامپ های LED استفاده می شود که هم مصرف بسیار پایین در حد ۵ الی ۱۲ ولت دارند و هم تولید حرارت نکرده و از همه مهمترنوری که ایجاد میکنند به دلیل شفاف و بدون نوسان بودن  باعث اذیت چشم ها در زمان کار با مانیتور نمی شود و همچنین تصویر مورد ارائه مانیتورهای LED به مراتب بهتر و با کیفیت تر است.

یکی از موضوعاتی که شاید خیلی از شما به آن دقت کرده باشید و شاید هم نه این است که وقتی شما زاویه دید خود به مانیتور را از حالت مستقیم تغییر میدهید شاهد افت بسیار زیاد کیفیت تصویر میشوید و رنگ ها و وضوح تصویر را که از رو به رو می بیندی نخواهی داشت و این مورد در مانیتورهای LED و  LCD تفاوتی نمی کند و برتریتی به هم ندارد زیرا درست است که مانیتور LED نامیده می شود ولی ساختار پنل آن همان LCD می باشد.

تعمیرات تخصص تمامی برند های مانیتور – تعمیرات مانیتور سامسونگ | تعمیرات مانیتور ال جی | تعمیرات مانیتورBenq | تعمیرات مانیتور ایسر | تعمیرات مانیتور ایسوس | تعمیرات مانیتور ویوسونیک | تعمیرات مانیتور پاناسونیک و….

تلفن تماس با واحد تعمیرات : ۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹

آدرس »تهران-میدان انقلاب-جمالزاده شمالی-خ فرصت شیرازی-نرسیده به والعصر-کوچه صالحی-نبش کوچه درفش-پلاک۱