تعمیرات مانیتورهای گیمینگ

تعمیرات مانیتورهای گیمینگ

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که بازی با کامپیوتر و یا لپ تاپ بخشی از فعالیت های روزانه شما را تشکیل می‌دهد، حتمأ به تاثیر مانیتور خوب در روند بازی واقف هستید هرچقدر که بازی خوب باشد و کیفیت بالایی داشته باشد بدون داشتن یک مانیتور خوب نمی توان از آن نهایت لذت را برد. البته با مانیتورهای معمولی نیز می توان بازی کامپیوتری انجام داد ولی یکی از ویزگی های اصلی ابن بازی ها سریع بودن آن است از این رو ممکن است سرعت پاسخ مانیتور شما به این تصاویر سریع کم باشد و کیفیت بازی و لذت بردن از آن را پایین بیاورد.
یک مانیتور بازی یا مانیتور گیمینگ خوب باید از لحاظ درگاه های تصویر هم مجموعه ی کاملی را ارایه دهد. این دست از مانیتورها باید حداقل به درگاه های HDMI و DVI مجهز باشد و  یک ورودی DisplayPort هم از دیگر امکانات آن است که بهتر است داشته باشید. یکی از ویژگی های یک مانیتور گیمینگ این است که بتوان هم زمان به چند دستگاه مختلف وصل و در زمان لازم بین ورودی ها سوییچ کرد. به عنوان مثال می توانید به یک سینمای خانگی، یک کنسول بازی و خروجی تصویر کامپیوترتان فکر کنید. 

 اندازه ی یک مانیتور گیمینگ باید در محدوده ۲۴ تا ۳۰ اینچ باشد. کارت های گرافیکی در حال حاضر، تصاویر را با کیفیت خیره کننده ای پردازش می کنند. دومین نکته، سرعت پاسخ گویی مانیتور است. زیرا اگر در حین شدت گرفتن اکشن بازی، مانیتور نتواند خود را به سرعت برای فریم بعدی آماده کند تصویر دچار محو شدگی خفیفی می شود و درنهایت شما هستید که ضرر خواهید کرد. بنابراین مانیتورهایی که زمان پاسخ گویی (مشکی به سفید) ۶ میلی ثانیه و پایین تر دارند یا اگر زمان پاسخ گویی خاکستری به خاکستری (GTG) را ملاک قرار می دهید به دنبال مانیتوری با زمان پاسخ گویی ۲ میلی ثانیه و پایین تر بگردید. مورد سوم هم دقت تصویر یا همان رزولوشن (Resolution) است. مانیتورهای مخصوص بازی می بایست حداقل دقت ۱۰۸۰×۱۹۲۰ پیکسل داشته باشد.

اگر سرعت پاسخ گویی مانیتور شما نسبت به قبل پایین آمده، یا بخشی از پنل شما دچار آسیب شده است، مانیتور شما دیر روشن می شود، برخی از پورتها کار نمی کند و … می توانید با واحد تعمیرات مجتمع فنی ملی پایتخت تماس حاصل فرمایید.

تلفن تماس : ۰۲۱۶۶۹۳۵۹۲۱

آدرس »تهران-میدان انقلاب-جمالزاده شمالی-خ فرصت شیرازی-نرسیده به والعصر-کوچه صالحی-نبش کوچه درفش-پلاک۱