تعمیرات مانیتور عریض و منحنی

عیب یابی و تعمیرات تخصصی مانیتورهای عریض

مانیتورها از پر استفاده ترین دستگاه ها در کنار کامپیوترها و دیگر دستگاه های الکترونیکی هستند . از ما نیتورها در سیستم های دوربین مداربسته  و یا نمایش تصاویر دستگاه های پخش فیلم و کامپیوتر ها استفاده می شوند.

مدل های مختلف و همچنین برنده ای مختلفی از مانیتورها وجود دارد و به همین اندازه که در علوم کامپیوتر شاخه های مختلفی به وجود آمده است به همین اندازه هم مانیتورهای خاصی برای هرکدام از این شاخه به طراحی شده و  روانه ی بازار شده است. یکی از مواردی که وجود دارد در باره ی کارهای کامپیوتری طراحی و گرافیک بوده واین طراحی گرافیک می تواند مربوط به طراحی وب سایت و برنامه های تحت وب باشد و یا طراحی یک تصویر و یا پوستر و یا بنر ، تفاوتی نمی کند که چه نوع طراحی انجام می شود چیزی که مهم است خیلی از طراحان البته بیشتر طراحان نیازمند وجود مانیتوری هستند که بتوانند با استفاده از نوع خروجی تصویر آن یک تصویر واضح با میدان دید کامل را نظاره گر باشند و برای همین مورد باید از مانیتورهای عریض استفاده کنند.

مانیتورهای عریض از دسته مانیتورهایی هستند که دارای ابعاد بززرگی از پنل می باشند که میتوانیفد برای تمامی عناصر در دسکتاپ خود بدون بستن پنجره جا داشته باشید که این برگترین حُسن در مانیتورهای عریض می باشد واین که این نوع مانیتورها از شفافیت تصویری خوبی هم برخوردارند و  یک دید گسترده به تصویر روبه روی خود دارد. مانیتورهای عریض همچنین اجازه می دهند که  شما در حین کار با کامپیوتر دارای یک دسکتاپ بزرگ و جا دار بوده باشید تا بتوانید عناصر روی صفحه را در کنار هم قرار دهید و کنترل کاملی روی آن ها داشته باشد. همان طور که گفته شد این مدل از مانیتورها بیشتر به درد افراد طراح گرافیک – فیلم سازان و عکاسان و همچنین برنامه نویس ها می خورد .

مانیتورهای عریض و منحنی

نوع دیگری از مانیتورها وجود دارد که قدمی جلوتر از مانیتورهای عریض است، این مانیتور که همین حالت عریض بودن را به ارث برده دارای صفحه نمایشی مقعر و یا همان منحنی می باشد، تصویری که این ما نیتور ارائه می دهد تصویری با میدان دید واضح تر و بزرگ تر می باشد و دید کامل را به کاربر انتقال می دهد. در ادامه کمی در باره ی مشکلات این نوع مانیتورها صحبت خواهیم کرد.

مانیتورها در دسته ی دستگاه هایی هستند که بیشترن استفاده را دارند زیرا کارروزانه ی ما و حتی کارهای اداری و تمامی مشاغل امروزه با استفاده از کامپیوتر ها انجام می شود و خب مانیتورها عضوی حییاتی و ضروریی در کنار کامپیوترها هستند پس تا وقتی که مشغ ول استفاده از کامپیوترها هستید مانیتور نیر روشن و در حال کار است. به همین دلیل شرکت های تولید کننده مانیتور طراحی خود را به گونه ای انجم می دهند که مانیتور بتواند مدت های زیادی را بدون مشکل روشن بماند ولی با این وجود بازهم مانیتورها دچار مشکلاتی می شوند و این ایرادات جدای از برند و مدللل مانیتور است و ممکن است در هر زمانی اتفاق بیفتد ، خصوصا در زمان هایی که نوسانات برقی اتفاق بیفتد ، برای همین بهتر است کامپیوتر و  مانیتور خود را به پریز مستقیم  وصل نکنید و دستگاه هایی مانند محافقط و یا بهتر از آن استاپلایزر متصل کنید تا از نوسانات برقی جلوگیری شود و مانع از اسیب دیدن مانیتور گردد . دیده شده که استفاده از استاپلایزر ها باعث شده تا  یک مانیتور و یا کامپیوتر خیلی بهتر و  با عمری طولانی تر کار کند.

خب با تمام این وجود مانیتورها نیز دستگاه های الکترونیکی هستند و هر دستگاه الکترونیکی به دلیل داشتن مدارت مختلف دچار خرابی هایی می شود. این خرتابی ها به شکل های مختلفی خود را نشان می دهد که در این جا به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

۱ – خاموش شدن مانیتور

در این مورد خرابی مانیتور دچار خاموشی شده و دیگر روشن نمی شود.نوع خاموش شدن به مدل های مختلفی اتفاق می افتد که مثال یک  نوسان برق اتفاق می افتد و بعد از نوسان که مانیتور خاموش  شده است دیگر روشن نمی شود. و یا در حین کار هستید و نوسانی هم در کار نیست ولی خود به خود مانیتور خاموش می شود . این نوع خرابی در وحله ی اول دلیلش مشکلات در برد پاور می باشد زیرا برد پاور مسئول تامین انرژی ( برق ) مورد نیاز بخش های مختلف در مانیتور می باشد  ولی در صورتی که این برد پاور نتواند برق مورد نیاز و ولتاژ های خروجی را تامین نماید نتیجه این که مانیتور خاموش خواهد شد. در مورد نوسان برقی هم این نوع اتفاقات مستقیما بر روی برد پاور تاثیر گذاشته و در خیلی از موارد نیز باعث سوختن  برد پاور می شود.

۲- در حین کار مانیترو خود به خود ریستارت ( خاموش و  روشن می شود )

این مشکل نیر تا ۹۵ درصد از وجود ایراد ونویز هایی در مدار پاور می باشد.  وقتی مانیترو شما دچار چنین مشکلی شد بهتر است هرچه زودتر به مرکز تعمیرات انتقال دهید زیرا بعد از مدتی اگر توجه نشود مانیتور کلا خاموش خواهد شد و  حتی ممکن است بخش های مختلفی از مدار پاور بسوزد. پس قبل از این که مانیتور و برد پاور آن دچار مشکل جدی شود باید عیب یابی و  رفع گردد زیرا جدای از برد پاور این ایراد باعث سوختن مین برد مانیتور خواهد شد.

۳- تصویر مانیتور کدر شده است و یا نصف تصویر کدرتر از بقیه تصویر است.

این ایراد نیز از ایرادات شایع در مانیتورهای بزرگ از نظر صفحه  نمایش است حصوصا در مورد ال سی دی ها.باید بدانید کدر شدن تصویر مانیتورقبل از این که به مشکلات پنل مربوط باشد به سیستم نور زمینه یا همان بکلایت مربوط است . بکلایت در مانیتورهای ال سی دی توسط لامپ هایی مهتابی مانند موسوم به فلورسنت تامین می شود. جالب ات بدانید که فقط از نظر شکل مهتتابی مانند نیستند بلکه  ساختار این  نوع لامپ ها دقیقا همان سیستم مهتابی است با این تفاوت که بسیار نازک هستند و  به اندازه ی چند میلی متر.

همان طور که گفته شد نور زمینه یک مانیتور LCD توسط این لامپ ها تامین می شود  و وقتی یکی از این لامپ ها بسوزد نور ضعیف تر شده و  نتیجه این که تصویر کدر خواهد شد. برای همین باید لامپ ها را تعویض کرد ولی اگر در حین عیب یابی مشخص گردد که لامپ ها سالم هستند پس باید مدار های ولتاژ که مسئول تامین برق مورد نیاز این لامپ ها است مورد عیب یابی قرار بگیرند.

این مشکلات از جمله شایع ترین مشلاتی بود که برای  مانیتور های با پنل بزرگ مانند مانیتورهای عریض به وجود می آید . مرکز تعمیرات سامسونگ عیب یابی و  تعمیرات مانیتورهای عریض و منحنی سامسونگ را به صورت تخصصی انجام می دهد.

تلفن تماس : ۰۲۱۶۶۹۰۴۲۰۲

آدرس » تهران-میدان انقلاب-جمالزاده شمالی-خ فرصت شیرازی-نرسیده به والعصر-کوچه صالحی-نبش کوچه درفش-پلاک۱

طراحی وب سایت